روند کسب ثروت

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که برای هر فعالیتی امکان دارد ایجاد شود میزان هزینه‌هایی است که در طول مدت کاری به وجود می‌آید به همین خاطر مطلبی که باید در این رابطه مورد بررسی قرار داد کاهش هزینه‌ها خواهد بود.
کم کردن هزینه بستگی به میزان کار‌هایی خواهد داشت که به خرج کردن مقدار زیادی پول نیاز خواهد داشت به همین خاطر باید این مطلب را مورد بررسی قرار داد که در هر شرایطی میزان هزینه‌ها را از سود به دست آمده برداشت نکرد.

جداسازی سود و هزینه

برای این که بتوان از سود و زیان هر فعالیتی را به دست آورد باید نسبت میزان سود و هزینه را برآورد کرد.
در این حالت باید سود‌های حاصل از فعالیت را در یک دسته جداگانه قرار داد و میزان هزینه‌ها را نیز در سبد هزینه‌ها دسته بندی کرد.
بعد از این که جداسازی کاملی برای این دو فاکتور صورت گرفت، سود به دست آمده باید نادیده گرفته شود.

اگر سود حاصل از درآمد در هزینه‌های جاری کسب و کاری مصرف شود مسیر رسیدن به ثروتمند شدن سخت و دشوار خواهد شد.
بنابراین نباید بیشتر از درآمد خود هزینه کرد و نسبت هزینه‌ها با درآمد‌های به وجود آمده باید مقادیر کمی از آن باشد.
پیشرفت‌هایی را که در هر کسب و کاری وجود دارد را با میزان هزینه‌های جاری مورد بررسی قرار دهید در این هنگام نظم خوبی برای پیگیری ثروت اندوخته شده برای کسب و کار به دست می‌آید.

بهره‌مندی از برنامه روزانه

برای این که بتوان شکل درستی از هزینه‌ها را به دست آورد باید از فناوری‌های به روز دنیا استفاده کرد برای این کار می‌توان از برنامه اکسل بهره برد این برنامه می‌تواند جدول سازی درست و مطلوبی را برای کسب و کار‌های منظم ایجاد کند.
کسب و کار‌هایی که به نظم در فعالیت خود اهمیت می‌دهند می‌توانند از این برنامه استفاده کنند و اصلاحات کاملی را در رابطه با هزینه‌های ایجاد شده به دست آورد.

ماشین حساب

کاهش هزینه را از امروز شروع کنید

برای این که بتوان در کاهش هزینه‌ها روند کسب ثروت خوبی را طی کرد باید آن را در طول زندگی خود نیز پیاده سازی کرد به همین خاطر مطلوب است به صورت روزانه در کاهش هزینه‌ها به شکل هدفمند شرکت کرد. البته بسیاری از نکات و تکنیک‌ها در دوره روانشناسی ثروت آموزش داده می‌شود.

کار‌هایی برای کاهش هزینه‌های اولیه

برخی از هزینه‌ها هستند که به صورت روزانه برای کسب و کار‌ها اتفاق می‌افتد به همین خاطر باید تمامی هزینه‌های روزانه را شناسایی کرد و علت به وجود آمدن و برطرف سازی آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

هزینه‌های روزانه شامل:

  • روشن بودن چراغ‌های اضافی
  • مصرف روزانه وعده‌های غذایی
  • کاهش هزینه خرید برای موارد مصرفی

برای کاهش هزینه‌ها باید تنها به مایحتاج زندگی بسنده کرد به طوری که نیاز‌های افراد در طول روز برطرف شود حتی اگر مقدار کمی را به خود اختصاص دهد.

ذخیره سازی پول

یکی از فاکتور‌های اسرار جذب ثروت که برای رسیدن به ثروت می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد ذخیره سازی پول است در این هنگام متوجه خواهید شد که به چه میزان توانسته‌اید در میزان سودآوری خود هدفمند عمل کنید.
گاهی اوقات میزان پس انداز مفید نخواهد بود و در برخی از موارد نباید عمل پس انداز را انجام داد زیرا شرایطی به وجود خواهد آمد که باعث می‌شود سودی که باید پس انداز شود در جای دیگری برای به دست آوردن سود بیشتر به کار برده شود.

نمودار بر روی ذره بین
بنابراین در همه موارد پس انداز نمی‌تواند فاکتور خوبی باشد و باید نسبت به پس انداز پول مورد نظر بررسی‌های لازم صورت بگیرد.
در برخی از موارد پس انداز کردن پول فاکتور مهمی برای رسیدن به سود‌های کلان در دراز مدت خواهد بود و این حالت از پس انداز مناسب و مطلوب‌تر است در نتیجه باید از فاکتور پس انداز به شکل مطلوب و درستی استفاده کرد.

افزایش پس انداز

فاکتور دیگری که برای رسیدن به سود بیشتر باید مدنظر قرار داده شود میزان یک درصدی افزایش پس انداز است.
شاید مسئله‌ای که در این میان ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کند میزان پس انداز یک درصدی است.
در ابتدا یک درصد پس انداز می‌تواند تغییری ناچیز در کسب و کار باشد اما هر چه زمان می‌گذرد یک تفاوت بسیار بزرگ در کسب و کار رخ می‌دهد.
برای افرادی که به تازه گی فعالیتی را شروع نموده‌اند پس انداز یک درصدی از سود به دست آمده می‌تواند برای اول کار مناسب باشد.
البته میزان سود را باید در نظر داشت امکان دارد سود حاصل از درآمد در هر زمان متغیر باشد.

برای این که بتوانید عمل پس انداز را انجام دهید باید برای خود انگیزه و برهان بیاورید و برای آینده برنامه ریزی‌های دقیقی را انجام دهید.

پیش بینی درست و خردمندانه

برای به دست آوردن ثروت و دوری از شکست در هر کسب و کاری باید پیش بینی‌های درستی از آینده انجام داد به این صورت ایجاد اشتباه به ندرت اتفاق خواهد افتاد.
یک اشتباه در سرمایه گذاری باعث می‌شود که تمام دارایی و ثروت یک کار از بین برود و دسترسی به آن کار آسانی نخواهد بود و با مشقت و دشواری‌های زیادی رو به رو می‌شود.
در اصل نکته‌ای که باید مورد بررسی قرار داد به کار بردن نظر متخصصان در این زمینه خواهد بود.
بنابراین باید از راه‌های پیشنهادی درستی استفاده کرد تا حتی از بروز یک درصد خطا و اشتباه نیز جلوگیری به عمل آورد.

سلامت و ثروت

با قبول این که ثروت فاکتور بسیار مهمی برای زندگی مطلوب است اما قیمتی که برای آن پرداخت می‌شود نباید بسیار گزاف باشد بنابراین در دست داشتن ثروت به قیمت این که مورد بی مهری و تنهایی و ضعف سلامت واقع شدن، ارزشی نخواهد داشت.
در اصل ابتدا باید سلامت روح و جسم افراد در حد مطلوبی قرار گرفته باشد و این که ثروت در بهتر شدن زندگی نقش آفرینی کند.
بنابراین در عین این که ثروت خوبی در اختیار افراد قرار می‌گیرد بتوانند از زندگی خوب و مطلوبی نیز بهره‌مند شوند.
با این حال به کار بردن فاکتور‌هایی که به آن‌ها اشاره شد امکان دارد راه سعادتمندانه‌ای را ایجاد نکند اما می‌تواند بسیاری از مشکلات مالی را از بین ببرد و رسیدن به موفقیت را هموار‌تر سازد.
بنابراین آنچه بیشترین تاثیر را برای به دست آوردن ثروت از همه بیشتر به خود اختصاص می‌دهد طرز تفکر و اندیشه هر انسانی است که به این موضوع با دید باز نگاه می‌کند.

0 پاسخ

نظرم در مورد مقاله اینه که...

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *