چهار بعد زنانگی

در این مبحث قصد داریم شما را با چهار بعد زنانگی آشنا کنیم.

چهار بعد زنانگی

چهار بعد زنانگی عبارت است از:

۱. معشوقه
۲. مادر
۳. آمازون
۴. مادونا (بانو)

در ادامه مهم‌ترین موارد فوق را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

معشوقه (بخش جذاب و هیجان‌انگیز درون یک زن)

معشوقه یا همان هتایرا در یونان باستان زنانی بودند  آزاد، مستقل و تحصیل کرده‌، با ادبیات و هنر و فلسفه کاملاً آشنا بودند. به دلیل اطلاعات و تحصیلات عالی و مهارت‌ها و هنر های زیاد جذابیت ریادی برای مردان داشتند. بخش جذاب و زیبای درون یک زن، میل به زیبایی و زیبا بودن، توجه به جنبه‌های جنسی، عاشقانه‌ها و….همه از تجلیات این جنبه درونی هستند.

این زنان استاد ارتباط با مردان بودن. مرد را به خوبی درک می‌کردند، هنرشان را به مرد هدیه می‌دادند و جسم و روح مرد را از لذت و سرخوشی سیراب می‌کردند هیچ مردی یارای مقاومت در برابر افسون این زنان را نداشت.

معشوقه

کم بودن معشوقه در زنان، باعث کاهش جذابیت او در نظر مرد شده وحتی در بسیاری موارد باعث طلاق  آن‌ها می‌شود. افراط در بعد معشوقه باعث می‌شود دختر دستاویزی برای تفریح پسر شود. میل به زیبایی و تمام بخش‌های جنسی، دوستی‌ها، تمام احساسات و عواطف و … همه ازشگفتی‌های درونی این بعد می‌باشند.

این بعد برای زنان نشاط و شور و اشتیاق هدیه دارد. این بعد در وجود زنان باعث ایجاد روابط پایدار و عاشقانه با مردان می‌شود. زنانی که این بعد از وجودشان را سرکوب کرده‌اند از افسردگی رنج می‌برند. مهم‌ترین ویژگی معشوقه در ارتباط با یک مرد محقق می‌شود، ابراز خودجوش تمایلات از طرف زن به مرد این حس را می‌دهد که برای زنش خواستنی و ترس و تشویش در ایجاد ارتباط را از بین می‌برد.

مادر

پشتیبان،کاربلد، کاردان، حامی و همه کاره است. او نه تنها فرزندانش را بزرگ و بالنده تربیت می‌کند بلکه سایرین و خویشاوندان و همسرش را هم پرورش می‌دهد. زن است که مرد را می‌پرورد. او را حمایت و تشویق می‌کند تا رشد یابد و خود را به واقعیت در آورد و به توانایی‌های عظیم خود پی‌ببرد. زمانی که جنبه مادری به حد افراط برسد مرد را خفیف و خار کرده و مادام العمر او را پسر بچه وحشت زده و فاقد اعتماد به نفس نگه‌ می‌دارد. نگران بودن و بخشیدن افراطی و مادری کردن بیش از حد مرد را کلافه می‌کند.

آمازون (خصوصیات مردانه درون یک زن)

روی هدف متمرکز است و با مردان در حوزه‌های مختلف شغلی و کسب دستاورد رقابت می‌کند. مستقل، سرکش و عملگرا است و در پی پیشرفت و پیروزی است. با آدم‌های ضعیف و ترسو کاری ندارد. و جذب مردان قوی‌تر از خودش از نظر شغلی و مقام اجتماعی می‌شود. اولویت زن آمازون رابطه نیست و می‌تواند بدون رابطه زندگی کند. پرداخت زنان به امور فکری که  بیشتر به مردان تعلق دارند، بچه‌دار شدن برای آن‌ها مانع رشد و پیشرفت است و اگر ناچارا” مادر شوند از بابتش احساس خشم می‌کنند. این تیپ متفکر برونگرا است.

آمازون

زن آمازون دارای تمرکز حواس بالا و فزون خواه است، با هدف و متکی به نفس است، زن امروزی شدیداً به سوی جنبه آمازون شخصیتش متمایل شده است، با هتایرا که از مد افتاده، در تماس نیست و از معشوقه فقط به قصد کامجویی جنسی استفاده می‌کند. زن آمازون، مردها را می‌ترساند آن‌ها را به وحشت می‌اندازد. استقلال و برخورد جنگجویان زنان، در مردان احساس عجز و ناتوانی به وجود می‌آورد. اشتیاق مرد به ادامه‌ی رابطه، وقتی صادقانه و خالصانه احساس نکند که زن به او نیازمند است، رو به زوال می‌گذارد. زنی که فقط مردانگی خود را زندگی کند کم کم از هویتت اصلی خود فاصله می‌گیرد.

رفتارهای زنانه از یک سو سبب تقویت حس آسیب پذیری و جذابیت زنان می‌گردد و از سوی دیگر میل به سطح بالایی از سرسپردگی و حمایت را در مردان بر می‌انگیزد. زنی که فقط مردانگی خود را زندگی کند، کم کم از هویت اصلی خود فاصله می‌گیرد. در مقابل، زنی که آمازون نداشته باشد به شخصیتی وابسته (به مرد) و بی اراده تبدیل می‌شود.
مثال  آمازون: روشنک در «دلنوازان» ریاست می‌کند؛ اهل تحقیر و سلطه جویی است. زنِ آمازون، مردان را می‌ترساند.
زنی که کار می‌کند، چون استقلال مالی می‌‌یابد.
از این نظر نیازی ندارد و بنابراین، وابستگی خود را مخصوصاً به شوهر تا حدی کاهش می‌دهد.
اشکال عمده‌ای که دارد، این است که مردان از این که همسران‌شان به آن‌ها نیاز مالی نداشته باشند.
خیلی خوشحال نمی‌شوند. چرا که عدم وابستگی مالی به مرد، نوع قدرت طلبی در زنان را زیاد می‌کند.

مادونا

خرد

متانت، دید عمیق، خلاقیت، معنویت، قدرت تحلیل.

سرشتی الهام بخش است و معیارها و تفکرات را منتقل می‌کند. بازتابنده و تجسم محسّنات کامل زنانه از لحاظ بردبارى، وقار و وفای به عهد است. این نوع زن در پی کسب عظمت برای خود نیست، او ترجیحاً مرد را در زندگی به سوی عظمت می‌کشاند و بی هیچ قید و شرطی از تلاش وی در جستجوی کسب خرسندی و موفقیت حمایت می‌کند. او برای رشد مالی و ثروتمند شدن مرد خود تلاش می‌کند و از اطلاعات دوره روانشناسی ثروت در این مسیر و برای موفقیت او استفاده می‌کند. مهم‌ترین بخش غالب مادونای زن، وفای به عهد اوست.

* کم بودن خرد باعث رفتارهای بچگانه می‌شود.
*مدونای افراطی در اصطلاح خودمونی یعنی خیلی بچه مثبت! به شدت خانوم و متین و متعهد. زن باید نهایتاً در طول دوره حیاتش تمام چهار جنبه روان خود را تجربه کند و در هم بیامیزد. باید به درون خویشتن خود بنگرد و آن جوانبی از شخصیتش را که هنوز نیازمند رشد است، مهم‌ترین بخش مادونای زن، وفای به عهد اوست. زن امروزی از طبیعت ملایم و لطیف خود دور افتاده و اکنون نیازمند است تا زنانگی گم شده‌اش را باز یابد.

زنان موفق با مرد زندگی خود با احترام  رفتار می‌کند.
زنان موفق تمایل به تغییر مرد خود را ندارند.
تعادل در رفتار، کلام و احساس خود را حفظ می‌کنند.

از تدبیر و سیاست زنانه در زندگی‌شان بهره برداری می‌کنند. آن‌ها به مرد خود امر و نهی نمی‌کنند، بلکه با زنانگی خود از او خواهش می‌کنند و به بهترین شکل ممکن دریافت می‌کنند.

0 پاسخ

نظرم در مورد مقاله اینه که...

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *